Tegelijk betekent het rijden met een auto ook méér dan simpel het behalen van je rijbewijs. We laten de leerlingen ervaren hoe het is om zelf achter het stuur te kruipen en alles wat er om hen heen gebeurt in de gaten te houden. Dit doen we uiteraard niet in het echte verkeer, maar door het inzetten van Virtual Reality: op onze VR-brillen hebben we speciaal voor deze workshop een gloednieuwe simulatie laten maken!

Tot slot laten we leerlingen nadenken over de vraag of het tegenwoordig nog wel nodig is om je rijbewijs (meteen) te halen. Welke alternatieven zijn er momenteel voor de klassieke auto? En wat is eigenlijk de toekomst van de auto zelf?

Na deze workshop kunnen jouw leerlingen:

-          aangeven op welke verschillende manieren ze hun rijbewijs kunnen behalen.

-          benoemen welke alternatieven er zijn voor het gebruik van de (klassieke) auto.

-          uitleggen met welke aspecten een autobestuurder rekening moet houden in het
           verkeer.

-          reflecteren op de vraag of ze daadwerkelijk hun rijbewijs willen behalen.

Het is mogelijk om bij deze workshop een extra onderdeel aan te vragen. Voor €150 per dag kan de tuimelwagen worden geboekt. Deze tuimelwagen wordt begeleid door onze VSV-lesgevers in samenwerking met VSV-vrijwilligers. Zij laten de leerlingen aan den lijve de noodzaak van het dragen van de veiligheidsgordel ondervinden. Ook maken zij aan de hand van dit onderdeel duidelijk wat de impact van een aanrijding is en vertellen de leerlingen meer over de noodzaak om veilig de weg op te gaan.