Boek je de workshop ‘De auto: meer dan je rijbewijs’ voor je leerlingen uit de derde graad? Dan kan je ook optioneel het onderdeel tuimelwagen bijboeken. De tuimelwagen zal dan worden geïntegreerd in de 3 lesuren van de oorspronkelijke workshop, zodat één aaneensluitend verhaal ontstaat. Door de tuimelwagen te boeken maak je de uitleg van onze lesgevers nog aansprekender en tastbaarder voor de deelnemende leerlingen!

Kosten

Als je besluit de tuimelwagen bij te boeken, wordt er een extra bedrag van €150,00 per dag in rekening gebracht. Dit bedrag zal ook moeten worden betaald door scholen uit de Stad Antwerpen en haar districten.

Periode

De tuimelwagen vraag je tegelijk met je Verkeersweek aan. De aanvraag moet minimaal 6 weken van tevoren worden gedaan. Deze periode is voor de VSV nodig om alle nodige praktische voorbereidingen te treffen. Als je de tuimelwagen voor meer dan één dag boekt, moeten dit bovendien aaneensluitende dagen zijn.

Tuimelwagen 1 en tuimelwagen 2

De VSV maakt gebruik van twee tuimelwagens. Deze zijn allebei te reserveren in de kalender van de Verkeersweken, met de restrictie van één tuimelwagen per school per Verkeersweek. Beide tuimelwagens hebben hun eigen kenmerken en afmetingen. Bekijk of de tuimelwagens geschikt zijn voor de locatie van jouw school en maak vervolgens je keuze voor tuimelwagen 1 of tuimelwagen 2.

Tuimelwagen 1

Lengte : 10,90 m

Breedte: 2 m

Hoogte : 2,8 m

Tuimelwagen 2

Lengte: 11 m

Breedte: 2,10 m

Hoogte: 4 m

Als tuimelwagen 2 wordt vervoerd, wordt deze aan een van de andere VSV-voertuigen gekoppeld. De totale lengte van het transport komt daarmee op 14 meter. De breedte van het transport komt op 2,50 meter. De hoogte blijft 4 meter.

Bij tuimelwagen 2 moeten zij- en achterkanten opengeklapt kunnen worden. Zorg ervoor dat de locatie hiervoor groot genoeg is: 7 x 15 meter (of ca. 100 m²).

Overige voorwaarden

Het terrein:

• Is vrij van obstakels
  • Is vlot bereikbaar
  • Heeft voldoende manoeuvreerruimte
  • Het terrein en de opritten moeten 100% vlak en verhard zijn (geen helling), bijvoorbeeld asfalt. Het is onmogelijk om met de voertuigen op andere ondergronden te staan.
  • Het terrein/de ruimte bevindt zich niet in de omgeving van een geluidsbron of andere mogelijke hinder (bv. geluidsboxen, rookhinder), die de communicatie met de deelnemers en de veiligheid kan verstoren.

Specifieke stroomvoorziening:

• 1 monofase 230 V, 32 A
  • Binnen een straal van 25 meter
  • Op een apart circuit: als het materiaal wordt aangesloten op een circuit dat al zwaarbelast is, kunnen er zich stroompannes voordoen en komt de veiligheid van de deelnemers in gevaar.
  • Zijn de aansluitingen nog actief?

Vrije hoogte:

• De vrije hoogte (binnen) en de toegang (poort/ gebouw) tot alle locaties is minimaal 4,5 meter.

Contact

Twijfel je welke tuimelwagen geschikt is voor jullie school? Of heb je een andere vraag? Neem dan contact op via verkeersweken@vsv.be. Voeg hierbij al zoveel mogelijk informatie (en eventueel foto’s) toe over de locatie.