E-mail met bevestiging en link

Na inschrijving sturen wij je zo snel mogelijk een bevestigingsmail. In dit bericht vind je 2 links: een link waarmee de leerlingen kunnen inloggen op het Oefenplatform en een link die je als leerkracht kan gebruiken om het Oefenplatform Verkeer te bekijken.

Let op: voor iedere school maken wij een aparte link aan. Dit is een handmatig proces, dus er kan enige tijd zitten tussen je inschrijving en het ontvangen van de e-mail. Dit zal nooit langer duren dan enkele werkdagen.

Verspreiden link

Nadat je de link hebt ontvangen, moet jij als leerkracht er zelf voor zorgen dat deze verspreid wordt onder de leerlingen.

Leerlingen loggen in op het Oefenplatform

Wanneer de leerlingen voor de eerste keer inloggen op het Oefenplatform, moeten zij enkele gegevens invullen. Er wordt gevraagd naar hun naam, familienaam en geboortedatum en een zelf gekozen wachtwoord. Dit is nodig om een account te kunnen aanmaken. De VSV gebruikt deze gegevens uiteraard voor geen enkele andere doeleinden.

Leerlingen kunnen ook optioneel een e-mailadres opgeven, zodat zij hun wachtwoord opnieuw kunnen instellen als zij deze vergeten zouden zijn. Dit is echter niet verplicht.

De volgende keren dat zij het Oefenplatform bezoeken, loggen ze in met de gegevens die hierboven beschreven staan.

TIP: moedig de leerlingen zoveel mogelijk aan om hun (school) e-mail op te geven. Als zij niks invullen wordt het mailadres van de aanvrager (de leerkracht) gebruikt voor eventueel wachtwoordherstel.

Leerlingen oefenen op het Oefenplatform Verkeer

De leerlingen kunnen nu zelfstandig oefenen op het Oefenplatform Verkeer. Op deze pagina kan je lezen rond welke thema’s zij kunnen werken. Wil je dat je leerlingen werken rond een bepaald thema? Deel hen dit dan van tevoren mee, zodat zij de juiste module kunnen starten.

Inleveren certificaat

Wil je als leerkracht controleren of jouw leerlingen daadwerkelijk hebben gewerkt op het Oefenplatform Verkeer? De leerlingen kunnen na afronding van een thema een certificaat downloaden (en afdrukken) met daarop hun naam. Dit certificaat is enkel beschikbaar als zij geslaagd zijn voor de eindtest van het thema. Vraag hen eventueel om dit certificaat bij jou in te leveren als bewijs van succesvolle deelname.

Evaluatie

Richting het einde van schooljaar ontvang je van de VSV een evaluatiemail waarin we je vragen om je ervaringen met het Oefenplatform Verkeer.