Focus op de weg

Een berichtje sturen, muziek luisteren, Instagram checken… Welke invloed hebben deze handelingen op hoe veilig je fietst? In deze workshop ervaren je leerlingen de gevolgen van afleiding in het verkeer op een luchtige manier met opdrachten die doen denken aan een escaperoom. 2 VSV-lesgevers begeleiden de spellen en passen de theorie toe op heel concrete verkeerssituaties.

Wat leer je?

• De leerlingen ervaren de soorten afleiding veroorzaakt door de gsm en kunnen de gevolgen hiervan beschrijven.
  • De leerlingen zijn gemotiveerd om hun gsm weg te steken als ze fietsen.

Voor wie?
Alle graden secundair onderwijs

50 minuten

Aantal leerlingen per workshop
1 klasgroep

Minstens 3 klasgroepen per dag
Boek deze workshop min. 3 tot max. 6 keer op 1 dag voor jouw school. Zo kan je 3 tot 6 klasgroepen laten deelnemen en kunnen onze lesgevers zich duurzaam blijven verplaatsen.

Wil je naast Afleiding nog een andere workshop aanvragen? Plan deze dan op een andere dag.

Prijs
200 euro (woensdag: 100 euro), inclusief materiaal. Voor deze workshop rekent de VSV een vaste dagprijs, onafhankelijk van hoe vaak je ze op 1 dag inplant.

Locatie
Turnzaal, refter, polyvalente ruimte of een andere ruime zaal. De locatie moet groot genoeg zijn om de 4 verschillende afleidingsspellen ongehinderd in uit te voeren. Zorg ervoor dat deze ruimte de gehele dag beschikbaar is.

Bijzonderheden:

• Voorzie tafels waarop de materialen geïnstalleerd kunnen worden.
  • Sommige onderdelen van deze workshop vereisen een (goede) WiFi-verbinding. Voorzie onze lesgevers van de WiFi-code, zodat zij hun materialen juist kunnen instellen.

Boek een workshop

Op deze kalender vind je alle beschikbare data voor onze workshops.

Bekijk beschikbaarheid