Tuimelwagen

Op geen enkele andere manier zal je zo overtuigd zijn van het nut van de veiligheidsgordel als na het bezoek aan onze tuimelwagen. Het belang van een simpele klik vergeet je nooit meer, nadat je een paar keer overkop ging in deze simulator.

In de toekomst zul je ook geen losse voorwerpen meer in de auto laten slingeren. Want dat gevaar wordt snel duidelijk aan de hand van zacht losliggend materiaal in de tuimelwagen.

De impactweegschaal die bij deze module hoort, geeft een idee van de hoe sterk de klap is bij een botsing.

Wat leer je:

• De leerlingen kunnen zichzelf correct vastklikken.
  • De leerlingen vinden het belangrijk dat iedereen zich in een voertuig correct vastklikt.
  • De leerlingen kunnen in eigen woorden uitleggen waarom losse voorwerpen gevaarlijk zijn in een voertuig.

Voor wie?
Alle graden secundair onderwijs

Duur van de workshop:
50 minuten

Aantal uitvoeringen:
Zelf te bepalen, met een minimum van 3 en maximum van 5 workshops per volledige lesdag.

Prijs:
Per dag: €200,00

In deze prijs zijn alle kosten inbegrepen.

Aantal leerlingen per workshop:
1 klasgroep (max 24 leerlingen)

Locatie:
Het terrein is groot genoeg (min. 100m² (7x15m)) en vlot bereikbaar. Het terrein en de opritten moeten 100% vlak en verhard zijn (geen helling), bijvoorbeeld asfalt. Het is onmogelijk om met de voertuigen op andere ondergronden te staan.

Algemene en praktische voorwaarden

Wil je een Dag Veilig Verkeer boeken? Download eerst de algemene en praktische voorwaarden. Er zijn een aantal belangrijke logistieke en organisatorische punten om het bezoek van de tuimelwagen (Dag Veilig Verkeer) vlekkeloos te laten verlopen.

Boek een workshop

Op deze kalender vind je alle beschikbare data voor de workshop Tuimelwagen.

Bekijk beschikbaarheid