Onderhoud en controle

Tijdens deze workshop controleren je leerlingen of hun fiets voldoet aan de wettelijke vereisten. Samen met de VSV-begeleiders voeren ze een klein onderhoud: banden oppompen, fietsketting reinigen en zadel en stuur afstellen. Je leerlingen krijgen bovendien de kans hun fiets extra zichtbaar te maken. Zo kunnen ze na de workshop met een veilige fiets het verkeer in.

Wat leer je

• De leerlingen kunnen benoemen welke onderdelen verplicht aanwezig zijn op een veilige fiets.
  • De leerlingen kunnen inschatten wanneer hun fiets onderhoud nodig heeft en zelf kleine fietsherstellingen uitvoeren.

Voor wie?

• Alle graden secundair onderwijs
  • Buitengewoon secundair onderwijs

50 minuten

Aantal leerlingen per workshop
1 klasgroep

Minstens 3 klasgroepen per dag
Boek deze workshop min. 3 tot max. 6 keer op 1 dag voor jouw school. Zo kan je 3 tot 6 klasgroepen laten deelnemen en kunnen onze lesgevers zich duurzaam blijven verplaatsen.

Wil je naast Fietsonderhoud nog een andere workshop aanvragen? Plan deze dan op een andere dag.

Prijs
200 euro (woensdag: 100 euro), inclusief materiaal. Voor deze workshop rekent de VSV een vaste dagprijs, onafhankelijk van hoe vaak je ze op 1 dag inplant.

Locatie
(Overdekte) speelplaats. Voorzie bij zware regenval of winterse neerslag eventueel een geschikte binnenruimte

Bijzonderheden
Iedere leerling moet over een eigen fiets beschikken om deel te nemen aan de workshop.

Boek een workshop

Op deze kalender vind je alle beschikbare data voor onze workshops.

Bekijk beschikbaarheid