Zichtbaarheid en veilig gedrag

In deze workshop leren je leerlingen hoe ze uit de dode hoek van een (vracht)wagen blijven. Tijdens laagdrempelige oefeningen met een bestelwagen en virtualrealitybrillen ervaren ze hoe ze zich veilig gedragen. In de 1ste en 2e graad focussen we op het standpunt van de voetganger en fietser, in de 3e graad komt ook de autobestuurder aan bod.

Deze workshop is ook geschikt voor leerlingen in het Buitengewoon Secundair Onderwijs.

Wat leer je

• De leerlingen kunnen zich veilig gedragen in de buurt van de dode hoek als voetganger en als fietser.
  • De leerlingen kennen de beperkingen van spiegels van een voertuig en kunnen de gevolgen hiervan verwoorden.
  • De leerlingen kunnen zich veilig gedragen in de buurt van de dode hoek als autobestuurder. (3e graad)

Voor wie?

• Eerste en tweede graad secundair onderwijs
  • Buitengewoon secundair onderwijs

Duur
50 minuten

Aantal leerlingen per workshop
1 klasgroep

Minstens 3 klasgroepen per dag
Boek deze workshop min. 3 tot max. 6 keer op 1 dag voor jouw school. Zo kan je 3 tot 6 klasgroepen laten deelnemen en kunnen onze lesgevers zich duurzaam blijven verplaatsen.

Wil je naast Dode Hoek nog een andere workshop aanvragen? Plan deze dan op een andere dag.

Prijs
200 euro (woensdag: 100 euro), inclusief materiaal. Voor deze workshop rekent de VSV een vaste dagprijs, onafhankelijk van hoe vaak je ze op 1 dag inplant.

Locatie

• Afgebakend gedeelte (min. 20 x 20 meter) van de speelplaats of een buitenterrein. Op het terrein moet een bestelwagen geplaatst kunnen worden. Houd hiermee rekening in de toegang tot het terrein.
  • 1 lokaal of binnenruimte, bij voorkeur dichtbij de locatie van de bestelwagen.
  • Voor het buitengewoon secundair onderwijs: 1 lokaal of binnenruimte met beamer, bij voorkeur dichtbij de locatie van de bestelwagen.

Bijzonderheden
Een deel van deze workshop wordt begeleid door VSV-vrijwilligers. Het wordt op prijs gesteld als voor hen tijdens de middagpauze een (broodjes)lunch voorzien kan worden.

Boek een workshop

Op deze kalender vind je alle beschikbare data voor onze workshops.

Bekijk beschikbaarheid