Het pakket Fietscontrole is ideaal als voorbereiding op een klasuitstap met de fiets of als een aparte verkeersactiviteit op school. In het pakket vind je kant-en-klaar materiaal om een fietscontrole te organiseren op school en om leerlingen alles bij te brengen over de wettelijk verplichte uitrusting van een fiets.

Inhoud van het basispakket:

• 1 lesfiche Fietscontrole
  • 1 poster van een fiets + stickers van de verplichte fietsonderdelen die toegevoegd kunnen worden aan deze poster
  • 5 klasposters waarop een fiets met verplichte uitrusting staat afgebeeld
  • 150 fietscontrolekaarten

Bestel het basispakket hier.

Aanvulpakket

Heb je nood aan extra fietscontrolekaarten om meerdere leerlingen te laten deelnemen, of wil je de actie herhalen? Dan kun je het aanvulpakket Fietscontrole bestellen. Dit pakket bevat enkel 125 fietscontrolekaarten, en dus geen 5 A2-posters waarop een fiets met verplichte onderdelen staat afgebeeld, lesfiche, A1-poster en afzonderlijke fietsonderdelen. Die vind je in het gewone pakket.

Bestel het aanvulpakket hier.

Wil je iets extra's doen?

Boek dan onze workshop fietsonderhoud!  De VSV-begeleider komt dan naar je school met een workshop rond fietsonderhoud en controle.