Rijbewijs B

Zijn je leerlingen klaar om de weg op te gaan? Onze workshop ‘Klaar voor je rijbewijs?’ is speciaal ontworpen om je leerlingen op weg te helpen bij het behalen van hun rijbewijs B..

Tijdens deze interactieve sessie moedigen we ze aan om na te denken over de voordelen en uitdagingen van het hebben van een rijbewijs. We duiken ook in de kosten die erbij komen kijken en verkennen mogelijke alternatieven die passen bij hun persoonlijke situatie.

OPGELET: deze workshop is beschikbaar vanaf januari 2025.

Wat leer je?

• De leerlingen informeren zich over de stappen die je moet doorlopen om je rijbewijs te behalen.

• De leerlingen krijgen een overzicht over de kosten die gepaard gaan met het hebben van een eigen wagen.

• De leerlingen bespreken de voordelen en mogelijke nadelen van het hebben van een eigen auto.

Voor wie?
Derde graad secundair onderwijs

Duur
2 x 50 minuten

Aantal leerlingen per workshop
1 klasgroep (max. 25 lln.)

Aantal workshops per dag
Boek deze workshop min. 2 tot max. 3 keer op 1 dag voor jouw school. Zo kan je 2 tot 3 klasgroepen laten deelnemen en kunnen onze lesgevers zich duurzaam blijven verplaatsen.

Prijs
200 euro, inclusief materiaal. Voor deze workshop rekent de VSV een vaste dagprijs, onafhankelijk van hoe vaak je ze op 1 dag inplant.

Wil je de workshop op een woensdag organiseren, dan bedraagt de kostprijs 100 euro. Om een workshop op woensdag aan te vragen, neem je contact op via actieverkeer@vsv.be

1 (ruim) klaslokaal. Zorg ervoor dat deze ruimte de hele dag beschikbaar is.

Bijzonderheden:

• Voorzie tafels en stoelen voor alle leerlingen.
  • Voorzie een beamer en scherm of een digitaal schoolbord.
  • Sommige onderdelen van deze workshop vereisen een (goede) WiFi-verbinding. Voorzie onze lesgevers van de WiFi-code, zodat zij hun materialen juist kunnen instellen.

Boek een workshop

Op deze kalender vind je alle beschikbare data voor onze workshops.

Bekijk beschikbaarheid