In Lanaken trok de jeugdraad aan de mouw van de jeugddienst om deze lessenreeks ook te organiseren. Het werd een gedeelde aanpak met groot succes!

We zijn trots dat jongeren met hun vraag bij ons kwamen en we samen op korte tijd zo'n initiatief hebben kunnen realiseren.

Marijke, Jeugddienst Lanaken

De lessen konden worden gevolgd door wie 17 jaar of ouder is en in Lanaken woont of schoolloopt. De jeugddienst communiceerde naar de deelnemers en de jeugdraad nam contact met de rijschool en zorgde voor een geschikt leslokaal.

De jeugdraad, onder leiding van Roel Raike, zag dat de vraag groot was en ging aan tafel zitten met de gemeente en de middelbare scholen in Lanaken. Ze hopen vanaf volgend jaar de lessen opnieuw te kunnen aanbieden vanuit de gemeente met ondersteuning van het onderwijs.

De VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) is blij dat het project Rijbewijzer in de Klas dit mee mogelijk kon maken.

We staan open voor initiatieven die ervoor zorgen dat jongeren op een duurzame manier naar het rijbewijs B toewerken.

Hilde Bruynseels, teamverantwoordelijke rijopleiding

De VSV wil jongeren niet per se de auto in maar wie ervoor kiest, kan rekenen op onze ondersteuning. Het gratis leerplatform mijnrijbewijsB.be is een mooie aanvulling op de lessenreeks en brengt theorie in hapklare brokken aan de man.