Workshop

Fietsverlichting… hoe kijken jongeren er tegenaan? Een absolute must, een kleine moeite, oeps vergeten, wat maakt het uit? De meningen verschillen misschien, maar in het donker of bij slechte zichtbaarheid zorgt fietsverlichting ervoor dat je goed gezien wordt door andere weggebruikers en bovendien is het verplicht.

Met de workshop komen wij naar de school om de jongeren (tweede en derde graad secundair onderwijs) te overtuigen een goed werkend fietslicht te hebben en het ook te gebruiken in het donker. De workshop wordt gegeven door de VSV en bevat drie onderdelen

1. VR-brillen
    Met dit VR-filmpje laten we de leerling instappen bij een beginnende autobestuurder en gaan ze een ritje maken in het donker. Tijdens deze rit merken ze op dat fietsers zonder fietslicht te laat worden opgemerkt en dat je met een goed werkend fietslicht al van ver zichtbaar bent.
  2. Fietscontrole
    Tijdens deze fietscontrole gaan we in op de zichtbaarheid van de fiets. De leerlingen controleren zelf hun lichten en reflectoren. Wat is een reflector, waarom een wit licht vooraan en wat met losse lichtjes? Het zijn allemaal vragen waar ze in dit onderdeel een antwoord op krijgen.
  3. Goede vs. slechte fietsverlichting
    Met deze opdracht ontdekken de leerlingen wat goede en slechte fietsverlichting is.

Voor wie?

Alle graden secundair onderwijs

Je kan een workshop boeken voor één of meer dagen.
Per dag kunnen 5 klasgroepen van maximum 24 leerlingen de workshop volgen.
Elke klasgroep krijgt gedurende één lesuur uitleg van onze medewerkers.
In totaal kunnen op één dag ongeveer 120 leerlingen de workshop bijwonen.

Inschrijving

1. Boek een actie op onze kalender
    Kies 1 of meerdere dagen waarop je de workshop Opvallr wilt inplannen. Wanneer je meerdere dagen boekt, moeten dit opeenvolgende dagen zijn. Houd er rekening mee dat er per dag 5 klasgroepen van maximum 24 leerlingen de workshop kunnen volgen.
  2. Planning
    Ingeschreven? Wij nemen contact met je op om samen de planning te maken. Bij vragen, stuur gerust een mailtje naar dagveiligverkeer@vsv.be

200 euro per dag (ook op woensdag).

Algemene voorwaarden

Wil je een workshop Opvallr boeken? Lees eerst de algemene en praktische voorwaarden. Er zijn een aantal belangrijke logistieke en organisatorische punten om de workshop vlekkeloos te laten verlopen.