De impact van verplaatsingen

In deze workshop ontdekken je leerlingen welke impact hun verplaatsingen hebben. Met interactieve denk- en doespellen brengen ze hun eigen verplaatsingsgedrag in kaart en leren ze duurzame keuzes maken.

Wat leer je?

• De leerlingen kunnen inventariseren welke verplaatsingen zij en hun gezinsleden maken en aangeven welke impact deze verplaatsingen hebben op veiligheid, verkeersdruk en duurzaamheid.
  • De leerlingen kunnen in eigen woorden uitleggen wat het STOP-principe inhoudt en dit principe toepassen. (1e graad)
  • De leerlingen kunnen verschillende visies op mobiliteit en duurzaamheid onderscheiden en verwoorden waarom mensen verschillend denken over deze thema’s. (2e en 3e graad)

Voor wie?
Alle graden secundair onderwijs

Duur van de workshop
50 minuten

Aantal leerlingen per workshop
1 klasgroep

Minstens 3 klasgroepen per dag
Boek deze workshop min. 3 tot max. 6 keer op 1 dag voor jouw school. Zo kan je 3 tot 6 klasgroepen laten deelnemen en kunnen onze lesgevers zich duurzaam blijven verplaatsen.

Wil je naast Mobiliteit nog een andere workshop aanvragen? Plan deze dan op een andere dag.

Prijs
200 euro (woensdag: 100 euro), inclusief materiaal. Voor deze workshop rekent de VSV een vaste dagprijs, onafhankelijk van hoe vaak je ze op 1 dag inplant.

Locatie:
1 (ruim) lokaal

Bijzonderheden:

• Zorg ervoor dat het lokaal de hele dag beschikbaar is, zodat onze lesgevers zich tussendoor niet tussen verschillende ruimtes moeten verplaatsen.
  •  Sommige onderdelen van deze workshop vereisen een (goede) WiFi-verbinding. Voorzie onze lesgevers van de WiFi-code, zodat zij hun materialen juist kunnen instellen.

Boek een workshop

Op deze kalender vind je alle beschikbare data voor onze workshops.

Bekijk beschikbaarheid